Wednesday, June 25, 2008

hijab : wear it with pride!!!



masyaAllah...

sungguh aku menanges tatkala membaca apa yang terjadi di dunia ini... di merata dunia my sisters bermati2an memperjuangkan hak mereka memakai tudung... aku doakan mereka terus kuat... tapi apa yang buat aku maken sedih bila melihat di sekelilingku... termasuk juga aku sendiri..

andai kita memahami...

tidakkah kita perhatikan bagaimana saudara2 seislam kita berjuang untuk mempertahankan hak untuk mengumumkan keislaman dan keimanan mereka tapi kita di sini... di sini yang tidak sama sekali dihalang... di bumi yang diwar2kan sebagai bumi islam... dengan tanpa rasa segan dan malu, hijab itu dibuang dan dicampak ke tepi.. hijab itu dipakai sependek yang mungkin... sekadar dengan alasan ingin menjadi seseorang yang boleh 'masuk' dengan yang lain.... kini aku malu... andai menjadi salah seorang dari mereka menjadikan aku 'lari', aku lagi sanggup 'pergi'... sedarlah wahai diriku ini!!!

di saat saudara kite berjuang pertahankan pakai tudung..
kat sekitar kite ramai yang anggap tudung ni satu seragam..
pakai hanya bile ke sekolah, kelas, kuliah, dll..
hijab has become a norm in malaysia..
there's good and bad in it..
some really appreciate it..
some pandang murah kat tudung
sampaikan skrg ni muslimat yang pelihara auratnye bole dituduh mcm2..
tudung labuh untuk tutup perut mengandung?
kolot?
konon2 alim?
what?
nauzubillah..
if only all of us see the beauty of Islam..
aurah is not tudung..
aurah is more than that..
the way we embrace ourselves to the society..
the way you brings yourself..
your akhlak,,
it is some kind of an announcement to the world,
that you're a muslim.
and you're proud of it..
to all my sisters,
may Allah be with you in every step,
every day of your life..
only He know how much i love you.
let's not be afraid of what they will say and do to us.

We have Allah!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home